Saturday, September 11, 2010

cat umah sebelum raye....

pada puase ke-26 ari tue waktu sahur, aku tanye la..kat mak aku, nak cat tak luar rumah..?
mak aku kate kat aku suke hati la..nak cat ke tak nak.....then aku pon cakap la ok. Tup-tup abang aku sibok sibok mencelah dan abang aku cakap "kau tak kan siapnye sebelum raye...", then aku cakap la...boleh punye!!!, dan abang aku ckp "kalo ko siap sebelum ari raye aku bagi ko RM50 tapi kalo tak siap ko bagi aku RM100", waaaaa...ini tak adil....then aku ckp ok....then waktu siang puase ke-26 tue aku boleh rilex lagi..sambil main game dan facebook hahaha....sampai la waktu berbuka puase masih lagi rilex (padahal dah lupe dah bab cat tue).....then kul 8:30pm time solat isyak dan terawih (kiteorg sembayang kat umah je ngan family...), tibe2 abang aku kasi tahu "bile nak cat?", uhm...nanti la...hahaha tue la yg aku jawab.... tepat pukul 9.15pm (selepas terawih 8 rakaat je) tup aku tanye mak aku mane cat..? mak aku kate ade kat situe, ok aku pon dengar pantas menyambar macam helang haha....dan terus cat pagar luar umah dalam pukul 9:54pm.....sampai kul 12 tgh malam.....dan ke-esokan hari lak puase ke 27 aku masih bersambung seawal kul 11pg sampai kul 2 petang pastue hujan best nye rase cam nak tido je....tup2 aku tido sbb penat...then keesokkan hari lak.. puase ke 28 aku mulakan seawal 9 pg sampai la kul 4 ptg...waaa...memang penat gile...aku menunggu time nak bukak puase punye la lame gile..padahal 3 jam setengah lagi je.... then puase hari ke 29 aku start cat pada pukul 7pg sampai la kul 4 lagi.....memang tahap keletihan gile ar...dahaga gile2 nye...jalan pon dah lelong2 dah...tunggu time nak bukak puase je...then hari puase yg terakhir aku mula cat seawal pukul 6 pg tue (selepas solat subuh) tak de org buat cam aku buat nie cat pukul 6 pagi..hahahaa.....sampai la kul 4 petang lagi...hari tue paling aku tak larat sekali...sampai air peluh pon dah tak nak kuar dah dari badan aku, pucat macam takde darah, sejuk je badan...tenaga aku hilang semua....last2 aku tido kat atas lantai....sampai la time bukak puase...pinggang aku semua sakit,tangan lagi la sakit......tapi hehehehe aku siap gak sebelum raye...guess wat..?time hari raye pertama aku dapat RM 50 dari abang aku hahahaahahahaha...

note: kerja2 mengecat nie aku lakukan seorang diri sahaja....sambil berpuase...

No comments:

Post a Comment